În săptămâna 19-23 februarie 2024, copiii claselor din ciclurile primar și gimnazial ai Școlii Malaia au participat la ateliere de povești, scriere creativă și scenarii de teatru. Pe parcursul atelierelor, cei mici au fost învățați – sub formă de joc și lecție informală – diverse procedee și tehnici prin care să spună sau să scrie o poveste, respectiv să facă diferența între o poveste și un scenariu de teatru. Structurat în două etape (poveste și scenariu), atelierul a trecut prin următoarele noțiuni: rolul unei povești bine concepute, elemente de scriere sau oralitate pentru îmbunătățirea unei povești, transformarea unei povești în scenariu de teatru ori în cadru / pretext de interpretare teatrală. Elevii au fost implicați activ, lucrând pe povești culese din familie sau comunitate. Atelierul a fost susținut de poetul și dramaturgul Mihai Ivașcu (freelancer cultural cu experiență în presă și comunicare) și de regizoarea și scenarista de teatru Iris Spiridon (profesoară de dramaturgie și actorie în Academia Studiourile Buftea și scriitoare de carte pentru copii).
Cei doi autori s-au întâlnit și cu copiii Grădiniței Malaia într-un mic atelier de lectură și povești.
foto: Irinel Cîrlănaru